3/31/2009

Väntan på bussen.

Ska man kanske testa på det där med bloggande igen? Det var ju lite kul ett tag. Det blir ju tyvärr bara av när man har så tråkigt att det enda man kan göra är att blogga eller dö. Just nu vill jag inte dö, så jag bloggar istället.

Sitter på fyren just nu och deppar för att jag måste spara pengar till hultsfred i sommar. Gött att fyren är gratis då! Mina klasskamrater var ÖVERTYGADE om att vi hade engelska idag vid halv tre, och trots att jag tvivlade så stannade jag kvar på skolan efter gympan. Självklart kommer då läraren fem i halv och säger att: "Nää, vi har ingen lektion, även om det står på schemat!". Fem i halv. En sån där jobbig tid då man KANSKE kan hinna med bussen, men det är inte säkert. Jag chansade och sprang. Sprang, sprang, sprang och ändå missade jag bussjäveln. Ringde Andreas men han skulle jobba. Ringde mamma, hon var inte i stan. Kollade i plånboken, inte en krona. FAN! Jag gick till cassels och hittade världens finaste klänning som jag ville ha, fast just det! Kläder kostar pengar. Såna där papperslappar som jag inte har några.

Så du sitter jag på fyren, svettig, fattig och uttråkad. Tar en klunk vatten. Mmm, gratis är sååå gott...

Over and out!

2 kommentarer:

Ronja sa...

Glöm inte att köpa mat av mig..! ;) På Hultan alltså.. :P

frida sa...

ä en jag bara skulle rätta till lite.