2/14/2009

Melodifestival.

Okej, en liten sammanfattning av mina smarta åsikter om låtarna!

Lili och Susie - Show me heaven
Fy fan, Två klimakterietanter som gått ut och "partat" på en kareokebar! och vad hade de på sig??

Lasse Lindh - Jag ska slåss i dina kvarter
Börjar med ett gitarr-riff. Sånt ag gillar. Men hans röst är ju inte bra asså, det låter som allt han gjort. Det är fint och tralligt men jag har hört det och han borde ju kunna sina egna låtar och där med inte kopiera dom totalt!

Jennifer Brown - Never been here before
Äsch, jag vet inte.. Jag känner mig så kritisk, men detta var ju inte heller nåt speciellt. Är det min tv bara, eller håller inte hennes röst riktigt? jag trodde att hon var ganska säker på det där? Förresten: Glansigt kan va fint, men det är inte såå fint.

Heat - 1000 miles
Hårdrock. INTE Gandalfs grej. Jag klarar inte det där: Ooh jag är så jävla cool för jag har långt hår och sjunger enformiga låtar med "rivig" röst..

Markoolio - Kärlekssång från mig
Hrmm.. Snygg kostym..
Fast låten var faktiskt lite söt. Speciellt när han faktiskt FÖRSÖKER låta lite vän och fin.. Och pyroteknik är ju som roligast när folk börjar brinna.

Amy Diamond - It's my life
Ska hon göra DISCO???
Lilla vännen, sånt här är inte bra för dig.. Kom nu här så ska du få lite godis och så ska tant Linnea lära dig vad som är bra för flickor i din ålder. Att sjunga discolåtar är ju inte brav för nån faktiskt. Inte att höra på dom heller. Och It's not your life, det är dina föräldrars tills du fyller 18.

Cookies n' beans - What if
Fina röster.. Fina verser.. Inte lika fin vers dock. Och trummorna låter fel tycker jag. Liveinstrument :D Me like.

Måns Zelmerlöw - Hope & glory
Han ser jättecool ut. Det är väl typ det jag kan säga. Det kanske är världens bästa låt, men jag hör inte det. Jag är upptagen. Ligger i kramper på golvet, tuggar fradga och blöder från ögonen. Glömde att ta min allergitablett, jag insåg för länge sedan att jag är farligt allergisk mot Måns Zelmerlöw.

Jag tycker:
Till final: Cookies n' beans och Lasse Lindh.
Till andra chansen: Markoolio och Jennifer Brown.

1 kommentar:

Anonym sa...

gandalf!! H.E.A.T va bääääst!!