12/17/2009

Julen och allt sånt.

Dagen innan julavslutningen, sista julavslutningen. Sista höstterminen, förmodligen. Sista nutida konst-arbetet, förhoppningsvis. Jag har ångest inför alla sistorna.. Vad gör jag när det blir sista på riktigt? Sista klassfesten, sista lektionen, sista promenaden till stationen med någon kär klasskamrats cigarettrök i lungorna? Hur fan kommer det bli? Komme alla ge sig av, och lämna mig här, för det är så det känns. Jag, flickan utan ambitioner, jag sitter bättre här och luktar ppå blommorna. Vem är JAG att tro att jag kan bli nåt? nää, jag ska jobba på äldreboende och kanske, kanske ha lite teater vid sidan om, men inte stå på scen för det vet man ju att skådespelare det kan man inte bli vad man än gör.
Men jag är väl rädd för att synas och bli sedd som precis alla andra, så varför ska jag skriva blogg om det, hur originellt är det på en skala?

Och så gnäller jag igen. Önskar att det fanns en av-knapp.

Såg ännu en fantastisk föreställning igår, man blir nästan bortskämd. Gangs of Gothenburg var ju det bästa jag sett, och Infestus, på teater Halland, ligger i alla fall på topp 10. En kvinna so föddes som en Martin och gick igenom en könsoperation 2002. Så vacker, intim och personlig med en gnutta humor och hon var väldigt lätt att ta till sitt hjärta. En bra diskussion efteråt också.

Just nu är jag arg på folk som slåss, och vapen i allmänhet.
Just nu är jag glad för att saker börjar ordna upp sig och jag blir lyckligare och lyckligare för varje dag!

Inga kommentarer: