1/06/2010

kultur

Nä, nu måste jag ju faktiskt skriva nånting vettigt, inte bara kryptiska ord. Skolan börjar på fredag. Ska faktiskt bli skönt på nåt sätt, så att man kan få tillbaka nån form av dygnsrytm och börja få ordning på saker och ting. Tyvärr vet jag att allt (sceniskt, slutprojektet, projektarbetet osv..) bara kommer att attackera mig med en otrolig kraft om nån vecka, eftersom jag förnekat alltihop under jullovet.

Håller just på att skaffa hem Trainspotting, hoppas på en kultiverad och djup upplevelse, har hört mycket gott om filmen och jag har inte sett någon riktigt bra film på evigheter. Sen är Ewan McGregor rätt cool med. Sen kanske det blir A Clockwork Orange eller Elefantmannen när jag kommer ihåg att låna dem från Andreas. Testar på att läda lite av George Orwell igen. Diggade ju 1984 och Animal farm, så nu är det "Snappa efter luft" som kommer att läsas på bussar och tråkiga lektioner.

Min käre klasskamrat mordnilap skapade idag en skojig spotify-playlist där alla får lägga in de absoluta guldkornen man har i sin egen musiksamling. Två-tre låtar kanske som är sådär utsökt bra att man aldrig riktigt tröttnar. Lite roligt är det ju också om det är ett lite mer oetablerat band (ska jag säga, jag la in en Oasis-låt..) Sen kommer ju såklart alla som har listan kunna se de låtar du lägger till. Det går även att ta bort låtar från listan, men det är elakt så gör inte det, låten försvinner för alla då. Grädden på moset <-- där är den!

Inga kommentarer: