4/07/2010

Jobb

Shit pommes frites (ser konstigt ut när man skriver det.. Skitt pommfritt ska det ju va.. men det ser ännu konstigare ut.. Shit! men i alla fall..) Shit pommes frites jag kommer att sova all min lediga tid i sommar! Jag trodde förra sommarens jobb var tröttsamt, men herregud jag hade kunnat sova i 11 timmar nu! Och vad har jag gjort? började klockan åtta, fick kläder och gick brevid en kvinna som hette Gunnel hela förmiddagen. Vi hackade grönsaker till middagen städade lite (förövrigt mycket roligare än att städa hemma, man tog en trädgårdsslang och bara sprutade tills stället var en swimmingpool, och sen borstade man det vattnet i en brunn. Vattenlek=roligt!) Efter städningen stog vi i disken ett tag, sen efter lunchen hjälpte jag till i serveringen hela eftermiddagen, till kvart över tre. Det var förvånansvärt roligt för att vara ett knegarjobb, och atta tanterna där var snälla! Men suck vad trött jag är. Ska provjobba igen den 20:e maj, jag får se om jag blir lika trött då eller om det är enklare när man kan rutinerna någorlunda för jag vet inte om jag ORKAR detta hela sommaren..

Imorrn: BARCA!!!!! Yey! Och låt oss inte tala om historiaprovet, svenskaarbetet, religionsarbetet, ARL-arbetet, projektrapporten och gympaprovet.. De får jag oroa mig för när jag kommer hem!

1 kommentar:

Annika sa...

Linnea, jag holl pa att do i borjan! (du far stoppa in prickarna pa ratt plats)Badkaret var min raddning =) nu ar det inga storre problem, man kommer in i det liksom! ska bli superkul att jobba med dig i sommar!