10/30/2009

Att det ska va så in i helvetes svårt?!

Jag är väl en ganska handelskraftig person tror jag. När jag börjat med nåt så slutför jag det, och försöker göra det så bra det bara går. Jag vill gärna umgås med mina vänner på helgerna och när de mest verkar sitta hemma och kolla på film så försöker jag få ihop dem till nån sorts fest eller mys-häng. Det är OMÖJLIGT! Man blir motarbetad från första sekund med ord som "vi måste vara nära mig", "det får inte vara på den, den, den, den eller den dagen, för då kan inte JAG", "Om hon kommer så kommer inte jag" eller "om inte hon kommer så kommer inte jag heller". Hur lätt är det då liksom? Och nu har jag gjort slag i saken, vi ska vara hos Andreas, nära stationen, det är på en dag då de flesta har sagt att dom kan och alla jag har bjudit kommer överens med varann. Men ändå "Jag kan inte, jag ska ju jobba, jag ska på en annan grej, jag orkar inte, jag hade inte koll på att det var DEN dagen!". Helvete människor, lite framförhållning kanske? Skaffa en kalender om det ska va så jävla svårt att minnas att vi hela tiden har sagt att "ska vi ha en halloweenfest så ska det vara på halloween, den 30:e, lördagen.". Man känner ju sig som en idiot när man bjuder massa människor till en fest som vi diskuterat i några veckor nu, och så kommer en bråkdel av alla man bjudit! Hoppas inte att jag får en massa arga kommentarer från mina vänner nu.. Vi vet ju alla att det är såhär det är, det är ju därför vi inte haft nån fest tillsammans sen i våras... Jag tycker själv om att umgås med människor, det gör kanske inte ni? Ibland måste man faktiskt anstränga sig lite för att det ska bli nåt, och jag vill inte vara den enda som anstränger mig jämt..

Inga kommentarer: