3/09/2008

Bonnigt? Bara lite..

Ojoj, det var ett tag sen jag skrev nu. Egentligen skall man väl skriva varje dag, men det blir inte gjort helt enkelt.

Jag funderar ibland på hur folk har tid med allt de gör. Jag känner att jag blir stressad när jag ska göra två saker på en dag, och så frågar man någon annan vad de skall göra, och personen i fråga räknar upp typ 10 saker. Suck.. (Och ja, jag är inte bra på att förklara saker, jag vet.)

Igår var jag i Älekulla. Det ligger så långt bort i ingenstans att det knappt finns. Det var en tjej som heette Josefin som hade födelsedagsfest tillsammans med hennes syskon. Andreas kände henne genom hans plastsyster Alexandra, och han hade tydligen hånglat med denna Josefin förra påsken. Om det var nån som ville veta alltså.

Andreas och jag var rädda när vi åkte dit. Vi trodde att älekullas bygdegård skulle vara fullproppad med rasistiska, homofobiska bönderoch att musiken i högtalarna skulle vara uteslutet Eddie Medusa och Kenny & the knutters. Så var det också, till viss del, men inte alls lika mycket som vi trodde. Puh! Det var till och med några där som var ifrån kollered. Då blev vi glada. Den största nackdelen var nog att man aldrig fick höra en hel låt. Det fanns ingen DJ, så alla som ville fick gå fram och sätta på den musik de ville höra. Detta ledde självklart till att det byttes låt var tionde sekund, och att alla som ville dansa (Jag och Andreas+ tre till) blev griniga på de som bytte låt. Menmen! Jag är glad ändå.

Jag köpte fiiina tröjor och t-shirts igår. Orkar bara ta kort på dessa.
Om någon skall gå och äta kinamat på Chang-kang, så rekommenderar jag VERKLIGEN stekt ris med räkor. Hur gott som helst! Jag var där på middag idag med mor och far och mostrar och morbröder och morfar och hans KK. Morfar har fyllt 75... Det var väl inte så livat direkt, men maten var som sagt god.

Nu har jag inget mer att säga, Snipp snapp slut alltså.
Puss!

//Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

1 kommentar:

äljen sa...

morfars KK, lilla du skärp dej!
puss