3/17/2008

Partyparty!

Idag är det måndag. vädret suger rosaröd babian stjärt och jag har alkoholiserad-pappa-som-slår-sin-dotter-kläder på mig. Borde plugga spanska mer.
Igår var det söndag. Jag var trött, jag gick upp klockan nio ungefär, vi skulle på teaterrep klockan elva, i äskhult. Var ligger äskhult? Inte lika långt bort som älekulla iallafall, ganska nära där jag bor faktiskt. Solen sken och alla var sega, när vi kom fram till scenen. Det var lövhögar och svinhalt överallt. Folk halkade och frös, och Alexandra hade rosa lack-skor med 4 cm klack. Skogsmulle där.. Jag skall i och för sig inte säga så mycket, jag hade svarta skor med 1 cm klack eller nåt. Inte bra det heller när man är i skogen. Löv fastnade överallt.
I förrgår var det lördag. Gick upp klockan nio då med, vilket gjorde att jag var TRÖÖÖÖÖTT(!) resten av dagen. Dumt! Jag åkte in med min far och mor till kba för att köpa kläder och present (Hrm..) till Andreas 25-års fest på kvällen. Jag hade en mycket framgångsrik shoppingdag, ovanligt nog. Hittade en kjol och en supersnygg t-shirt på H&M. Där hade jag en present-check på 150 kr, och så var det rea på nåt sätt också, så jag behövde bara betala typ 70 spänn.. Awesome! Sen accessoerade jag, och sparade pengar på Glitter, genom att köpa örhängen och halsband som var 50% rabatt på. inte var de fula heller! Åkte till kollered men föräldrarna, köpte present, åt mumsig bakad potatis på Graffiti Café. Sen bar det tillbaka till kungsbacka, där jag insåg att jag behövde skor. Införskaffade mig ett par på Din Sko, 150 kr. Orginalpris: 350 kr eller nåt. Jag var i början ganska så tveksam på skorna, men nu ÄLSKAR jag dem!

Kom hem klockan halv fyra ungefär, och fick bråttom som satan. Vi skulle åka hemifrån klockan fem. Fick inte sminkat mig särskilt mycket, men ni som känner mig vet att jag skiter fullständigt i om jag har smink på eller inte. När jag kollade mig i spegeln innan vi åkte kände jag mig supersnygg, och det är ju det enda som räknas! Vi hämtade Ronja, som är så som är så duktig och tar hand om sina hästar så bra!

Sen kom den. FESTEN. Och så underbart kul det var! Även om Andreas bjudit in mina föräldrar också. Jag fick sitta vid honnörsbordet (!) och fick ta mat nästan först. Mina föräldrar ville vara snälla, så som dryck till maten gav de mig en tetrapack med rödvin. Det smakade kiss, men jag blev snurrig på ett halvt glas, vet i och för sig inte om det var positivt..

Några veckor innan festen berättade Andreas att det skulle vara ett band som skulle spela, men han vägrade säga vilket det var. Det enda folk visste var att bandet inte var välkänt, och att det inte var Wailing Andy eller Monica. Självklart var man nyfiken, men det visade sig att bandet bestod av Andreas (sång), Johan; Andreas polare (Akustisk gitarr), Petra; Andreas kompis Hannas lillasyster (sång), och Tomas; en i Andreas band (elgitarr och banjo). De var faktiskt hur duktiga som helst! Fick dock reda på efteråt att Andreas ljugit för mig om vad han har gjort, när han i själva verket repat med det där "bandet". Morrrrr.........

Sedan låg Linnea i en liten pöl på golvet. Andreas sa någonting, ungefär som: Den här låten vill jag tillägna min flickvän Linnea. Vi har ganska olika musiksmak, hon tycker nämligen mycket om Lars Winnerbäck, och jag klarar inte av honom (Andreas hatar Lasse..) men jag tänkte sjunga en Winnerbäck-låt för henne, en låt som handlar om hur det skulle kännas om hon lämnade mig. Och så spelade de Om du lämnade mig nu, och Andreas sjöng så jävla vackert. Jag blev alltså en pöl på golvet.

Sen var det helt enkelt dans, dans, dans, hångel i en loge, dans, dans, dans.
Sen sov jag gott på min kudde med små röda hjärtan på, som jag har när jag sover hos min älskling.

Puss!
//Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

Inga kommentarer: