3/18/2010

Mycket på gång!

Ni vet ju reda att jag har ett slutprojekt i teatern, ett projektarbete, ett svenskarbete, ett religionsarbete, ett historieprov och ett ARL-arbete att tänka på i skolan, och en barcelonaresa och en flytt till kba som diskuteras hemma.. Nu har jag fått lite till på hjärnan! Jag ska provjobba i köket på Signes hus på påsklovet, låter inte sådär hemskt men helsike vad jag kommer att få jobba verkar det som! Idag var jag på öppet hus på Göteborgs universitet.. Har haft ögonen på ett kandidatprogram på tre år som heter "kultur".

Är du intresserad av kultur, demokrati och jämlikhet?
På programmet kultur undersöker vi det kulturellas
betydelse för människors livsvillkor och för samhällslivet
och granskar kultur ur ett kritiskt perspektiv.
Genom att analysera bilder, film och musik men också
samhällsstrukturer och människors vardagsliv och
livsvillkor skaffar du dig redskap att undersöka invanda
uppfattningar om genus, klass, ålder och etnicitet.

Jag vill!! Men klarar jag av det? Jag är stresstålig och så, men är jag smart, kulturell och filosofisk nog? Tvivel, tvivel..

Fick ett litet bre från sjukhuset idag med.. Tydligen är det dags för operation igen, av vänstra ögat denna gången. Minns inte riktigt hur det var sist, men jag minns att mitt öga var cp-rött ett tag och att stygnen gjorde sååå ont.. Usch, jag vill inte, inte nu, inte den 30 mars, det är för snart! Fuck.

Rymma kanske?

Inga kommentarer: