2/07/2008

Inlägg nr. 1 - Varför skaffade Linnea en blogg?

Jaha, då har man fastnat i bloggträsket då, efter många önskningar om att jag skall börja med det. Har ju inte ett så jattestort ego, så det blir nog inte skrivet så ofta Det är ju nämligen allmänt känt att bloggar bara är till för folk som är sjukligt intresserade utav sig själva.

Hur bloggar man är då frågan, så intressant är inte mitt liv. Det är lättare att räkna de intressanta dagarna i mitt liv än vad det är att räkna de meningslösa.

Idag har jag varit i skolan, jag klarade mitt allra första omprov, är mycket nöjd med mig själv. Behöver jag ens tillägga att det var i spanska omprovet var?
Sen hände det inget annat intressant i skolan. tror jag. Joo! Vi hade volleyboll på gympan och jag var alldeles grym! Mitt lag var bäst. Inte en chans att jag börjar i volleybollen igen förövrigt ;)
När vi slutade, klockan två, sa jag farväl till min vän Alexandra, som hoppar på planet till thailand inatt klockan tolv. hejdå!
Sen funderade jag en liten stund över var Matilda var, vi hade nämligen sagt att vi skulle vänta tillsammans på hennes kompis och min pappa (jag hittade henne inte, men de e ok). Sen satte jag mig på café IQ, ett lite trevligare skolcafé än vanligt, och läste.
Jag är förälskad i Jules Verne, synd att han är död. Kanske skall man bli nekrofil?
Jag pratade en stund med Therese i parallell(?)klassen, hon e ganska trevlig, och mycket bättre än mig på spanska. Cred till henne. Hon skulle på trumlektion, ännu mer cred till henne.

Sen åt jag en currymacka. De bör tillbes av alla religioner i hela världen. Gudomligt goda är dom. Pappa kom, tio minuter för sent, och hämtade mig. Det blev stressigt. Suck. Politikerfarsa är jobbigt att ha ibland. Vi skulle till doktorn för att kunna tigga pengar från försäkringsbolaget. Det gick inte så bra, doktorn fattade inte nåt. Han tyckte lite synd om mig för att jag har så jobbig hud i allafall, och det är ju alltid trevligt!

Gaah! skulle kunna skriva mer, men oooorrrrkkkaaahhh! Jag vet, tonåring är jag.

Puss!
//Linnea, Nea, Gandalf, Biibii.

Inga kommentarer: