2/20/2008

Tandläkare.. Gaaahhh!!!

Ojsan, det blev visst ett till inlägg idag.. men jag måste bara meddela de förfärliga nyheterna!

Jag hade tid hos tandregleringen idag på gympan. (För de som inte vet så hade jag tandställning för ett och ett halvt år edan ungefär.) Jag kom dit och satt och lyssnade på mp3 tills de ropade upp mig (för andra gången, jag hade inte hört det första gången: jag lyssnade som sagt på mp3). Jag kom in, satte mig i läskiga stolen och tandläkarsnubben började inspektera mina tänder, jag förberedde mig på ett "Det ser fint ut, borsta noggrannare" och sen skulle jag få gå. Så blev det alltså ENTE! Han började titta på mina kindtänder, och sen på gamla röntgenbilder på mina tänder. Sen gick han iväg och viskade med sköterskan och jag sket på mig av rädsla.

När han kom tillbaka så sade han: Ja Linnea, det är så att du har en tand i underkäken som inte har växt upp som den ska, den ligger och trycker en millimeter under tandköttet och kan inte komma upp, och vi vet inte varför. Dessutom har tanden över den, i överkäken, växt för mycket, eftersom den inte har haft någon tand under som stoppat den. Ovanför den tanden ligger en visdomstand som inte heller kan växa ut. Allt detta betyder att vi kommer att behöva göra ett kirurgiskt ingrepp på tanden i underkäken, och frilägga den. sen skall vi sätta en räls på 4 tänder brevid, som skall "dra upp" tanden. Vi måste också dra ut den stora tanden i överkäken för att visdomstanden skall kunna växa ner snyggt.


Då dog Linnea. Fy fan, jag trodde jag var klar med hela denna jävla tandställningsgrejen.
Gaaahhh!!!! hoppas att de söver ner mig, så att jag får sova igenom hela skiten, jag HATAR att dra ut tänder, det är nog en av de värsta smärtor jag någonsin haft. Jag har dragit ut 4 riktiga tänder. Tandläkaren stack in en sådär --> ____________________ <-- lång nål i mitt tandkött varje gång, och det hjälpte inte ens. Det gjorde likt förbannat skitont när han försökte lirka och dra och vrida loss mina tänder.

Blääääää!
//Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

Inga kommentarer: