11/04/2009

Ambitiös Gandalf!

Satt och kikade igenom tridningen imorse (kanske var det som gjorde att jag missade bussen) och hittade en liten notis om en föreläsning på göteborgs stadsmuseum. Det var en kvinna som hette Camilla Thulin som skulle hålla i den, och hon skulle berätta om sitt yrke som kostymör och kläddesigner. Även lite om processen att skapa kläder till en teaterföreställning. Jackpot tänkte jag, för det är ungefär det jag ska arbeta med i mitt projektarbete! Jag ska göra kostymen till vårt slutprojekt (om vi nånsin kan bestämma oss för vad vi ska göra) och gå in och forska lite mer på djupet i hur publiken kan tolka olika färger, tyger och klädmodeller på olika sätt. Jaghar varit lite nervös över att jag inte börjat forska riktigt än, men det känns som att den föreläsningen var ett riktigt bra startskott! Jag fick mycket bra info och inspiration,plus att hon var en duktig talare som levt ett mycket coolt liv. >Jag var lite stolt över mig själv efteråt faktiskt, för visst är det lite vuxet och ambitiöst att åka in till göteborg själv för att gå på en helt random föreställning med 30 kulturtanter? Jag tyckte i alla fall det :)

1 kommentar:

Ronja sa...

Haha, klart det är det!!