11/30/2009

förändrats.

Jag känner mig avtrubbad. Jag har full koll på vad som händer, jag sätter ena foten framför den andras, jag gör allt jag ska och pluggar till och med! Men ändå stämmer inte allt. Det där som brukar dra ens humör hit och dit och upp och ner gör inte det längre. Konstigt. Det känns som att jag fungerar, kanske bättre nu än innan. Men varför känner jag mig då så märklig? Jag är inte deprimerad, det har jag varit förut, jag vet hur det känns. Jag är inte i nån bubbla, snarare känns det som att nån har sprängt den och jag är helt sanslöst tillfreds med tillvaron. Förutom stressen så är jag liksom glad och nöjd och det brukar jag ju verkligen inte vara. Det är konstigt. Kanske är det den där puberteten som nu bestämt sig för att släppa taget på riktigt? Jag hade aldrig några direkta problem med den, men jag antar att det blir nån sorts skillnad när man kommer ur den på andra sidan ändå. Men jag vet inte. Vet du?

Inga kommentarer: