11/15/2009

Helgen: en sammanfattning.

Jag blev aldrig särskilt sjuk, det var nog för mycket sång, och för lite sömn. Assebasse i klassen fyllde 18 i söndags, så hon fick ett hejdundrande firande i form av en fredagskväll på en restaurang/bar med många många glas med rödvin. Stället var mysigt, det hette Sense och låg brevid gamleport. Priserna var inte billiga, men inte helt hutlösa, och det regnade halva kvällen så det fick bli bra liksom. Kvällen började på stationen kvart över sju, Jag, Aya, Victoria och Astrid mötte upp och tog pendeln (tidigt). Vi träffade Matilda och snackade med henne på pendeln, sjöng lite om kinaris och pannkakor (Sheena is a punkrocker). Vår plan var att ta oss till Pc på kungsgatan, men det var tydligen alldeles för långt att gå i regnet, och det visade sig senare att de tog inträde där.. Vi kom alltså inte längre än till kopparmärra, och Aya ville in på Gamleport. Jag sa, i en trevlig men bestämd ton "NEEEEJJJJJALDRIGILIVETATTJAGGÅRDITDETÄRDET HEMSKASTESTÄLLETPÅPLANETENOCHJAGTARHELLRELIVETAVMIGÄNATTGÅINDÄR!!!!" . Sen gick vi till stället brevid, som sagt. Eftersom jag tog en 7.5-cider till maten så var jag lite smådragen redan då, och började kvällen med en att beställa en 4:a Cosmo när alla andra drack vin. Ändå var det jag som var klädd som en fransos i svart-vitt-rött och en basker.. Vi åt en underbar kladdkaka, tog en promenad till Pc för att se om det var nåt att ha. Vi tänkte gå in, men de sa att vi inte fick ha med oss ayas vin som hon hade i en petflaska, så vi ställde oss och halsade. Ojojoj. Precis efter det såg vi att de tog inträde.. Snurriga som få gick vi till mañana och blev irriterade för att vi inte fick gå in med våra jackor, när tog 20 spänn i garderobsavgift. Aya tappade hennes lyckoberlock. Dumt. Jag hittade den. Yey! Vi gick tillbaka till Sense, Uncle Ben kom dit, och sen minns jag inte sådär jättemycket mer. Alla utom Aya (som åkte hem) sov i Benjamins morsas säng, och jag såg ut som en skräckfilm morgonen efter.

Lördag: Seeeg dag, blir ju änna så när man sover 4 timmar. Daniella och hennes polare Ronja hängde med mig och Andreas till mingel för att kolla på trifly. vi träffade massa folk från estettrean och skrattade åt fjortisar och töntar. Krogen är trevlig.. Söndag: Vakna, kolla på idol, spela tv-spel, och nu sitter jag här, framför datorn. Man är så produktiv i tonåren..

Inga kommentarer: