11/04/2009

Mupp som jag är missade jag bussen idag. Den körde förbi ungefär samtidigt som jag började borsta tänderna. Jag trodde att det var en annan buss, en skolbuss eller så, och gick ut och ställde mig och väntade i 10 minuter ändå. Kallt. Sen gick jag in, tog på mig termobyxor, tjock tröja, vantar, mössa och gick ut till lilla moppen och försökte få liv i den. Det gick INTE. Allt var rostigt och värdelöst och när jag försökte starta den så skrapade den bara lite patetiskt. Den får nog vila över vintern. Kanske till och med hälsa på farbror doktorn. Kanske fryser den bara, eller så har den fått grissnuvan. Svårt att veta med mopeder. Borde gå och bättra på sminket lite. Man ser inte så glamourös ut när man spenderat en halvtimma i ett garage iklädd termobyxor, kämpandes med 556-spray, bensin och motorolja för att blidka en grinig vespa. Sen blåser det ju som satan också.
Over and out.

Inga kommentarer: