11/01/2009

Foppåll

Sitter och stickar och lyssnar på familjens "Jaaa!!" och "Oooohhhaaaa..Neeej!!". Morfar och "mormor" har inte canal plus, så de är här och kollar. Det är bra, för då får man fika!

Fotboll, eller sport i allmänhet, är ju ganska intressant, både att titta på och att fundera kring. Varför engagerar man sig? Varför blir man så ARG när det går dåligt, och så odelat lycklig när det går bra? Inget av det spelar ju egentligen nån roll, det är ju bara äran de tävlar om! Jorden blir väl inte en bättre plats för att IFK gör 1-0 mot AIK? Och den blir ju inte sämre när AIK kvitterar heller.. Varför blir vi då så påverkade? Jag skrek också när första målet kom, även om jag inte riktigt vet om jag är IFK:are eller ÖIS:are.

Klasskorten kom i fredags, och JAG HAR INTE UNDERBETT! Faktiskt. Även om det ser ut så på mina två senaste klasskort.. Bittert. Kan man inte få be om ett photoshopat klasskort, så att alla kan se ut som fotomodeller? Det vore nice.. Det blir ju lite mer rättvist så. Kanske lite dumt med ännu mer konstiga ideal i samhället, men det får man väl leva med.

Lyssnar på Winnerbäck. Han e fin. Längtar till den nittonde. Samtidigt inte, för jag tror att svenskan ska in den dagen. Faen.. Jaja, ta det goda med det onda liksom. Historia, svenska, idrott, nutida konst, musikal, projektarbete.. Eeep, för att citera Jeanet: Jag orkante!
Önskar att vi var tillbaka i Stockholm Där fanns det inte så mycket att oroa sig för, allt jobbigt var ju i kungsbacka, 50 mil ifrån oss. Och imorgon ska man till skolan igen. Tycker lite synd om Hocker, han kommer ju inte att överleva. Fy. Eller så är det rätt åt han. Han har ju inte direkt försökt undvika publiciteten.

Det blev trevligt igår tycker jag. Jag tycker att det är kul med sanning eller konsekvens, om inte ni tycker det så kan ni gå och skita på er. Vet inte om jag vågar lägga upp bilderna. Jag kan lägga upp en här där inte så många kollar. Jag gillar verkligen denna bilden.

Inga kommentarer: