5/19/2008

Att det kan bli så lagom!

Visst är det coolt när saker bara löser sig? Det behöver inte vara så stort, det är endå som en sten som försvinner, en sak mindre att oroa sig för. Tycker jag. Varvör skriver jag om detta då? Jo, jag har gått och funderat på hela dan hur eftermidagen skulle lösa sig. Planerna var: skola tills halv tre, tändläkartid vid tre, ett ärende på kungsmässan, och sedan tillbaka till skolan halv fem och repa på vår minimusikal om skall framföras på torsdag.
Mitt huvudbry var först och främst hur jag skulle hinna med alltihop, jag trodde att tandläkaren skulle ta minst trekvart och att det skulle bli superstressigt. Sen tänkte jag ju åka med kvart i sex-bussen hem. Trodde ju förstås att vi kunde minimusikalen relativt bra, och att det skulle ta en kvart eller nåt, så jag snackade med Andreas och kollade om jag kunde hänga med honom tills bussen gick. Tyvärr skulle han repa, så om det skulle funka visste jag inte HELLER! jag haaaatar att inte vta saker helt och hållet! jaja, oviktigt.. Det jag ville föra fram var att allt blev bra till slut! Tandläkaren tog en kvart, ärendet på K-mässan tog tio minuter eller så, och jag satte mig sedan vid en dator på Aranäs för att invänta de andra.
Problem: klockan blev halv fem, och de kom inte. Det var bara jag och en till som var där, och vi hade inte nåt nummer :/ Det tog alltså en halvtimma för alla att samlas, och sedan ytterligare en kvart till att hitta en lokal att vistas i. Själva repet tog ochså det mer än en kvart, snarare en timma. Det var bra, vi hade mycket att göra, men det ledde till att min buss åkte hem utan muig. Det blev till att kontakta pappa. Vilken tur kan man ha? Han hade precis satt sig i bilen, och var på Aranäs tre minuter senare! Då blev jag nöjd, och det är jag fortfarande. Murphys lag gäller inte jämt.


Veckans bästa: Mina.. Ehrmm.. Utslag.. är på väg bort nu! Tack, penicillin.
Veckans sämsta: Penicillin har visst biverkningar..
Veckans person: Ilja Kovalchuk.. Denna ryss kvitterade OCH lade det vinnande målet åt ryssland igår på VM-finalen! Grymt gjort..
Veckans inköp: En tandborste på nu Ica Maxi i kungsbacka. Det är GIGANTISKT, det fanns två hyllplan på typ tre meter vardera, smockfyllda med tandborstar. Det tog tio minuter för mig att välja.. Galet!
Veckans viktigaste: Locka folk till Aranäshallen tills på lördag! Kom diiit! Det är Andreas band som spelar, och det är till ett gott syfte - de ska skicka högstadieungdomar till Auswitch! (Okej, det är en studieresa, men vem vet, gaskammaren kanske går igång på nåt mystiskt sätt, just när de är där inne?!?) :P
Veckans önskning: Snälla, låt operationen gå bra!
Veckans VA?: Nej, jag vet inte.. En förvåningsfri vecka.
Veckans låt: Calleth you, cometh I - The Ark. Inte för att den haft nåt speciellt med min vecka att göra, men den går på radion nu, och den är ju faktiskt alltid bra?
Veckans fakta: Bedövningssprutor gör ooooooooooooooooooooont.
Veckans ord: Jag var på en dansföreställning med barn i tolv-årsåldern i lördags. Det var lite teateraktigt, och när en dans var klar skulle barnen utbrista förvånade/skrämda utrop såsom "ojsan!", "Aaaahh!", eller hanske "Hjäälp!". Selma ville inte vara som de andra. Hon tar händerna framför munnen och utbrister: "Oh shit!". Sedan kommer hon på vad hon sagt, säger Oj, och springer ut med de andra barnen. Asgarv..
Veckans kärlek: Lugnande medicin.

Jaha.
Puss! //Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

Inga kommentarer: