5/05/2008

Ojojoj vilken vecka det har varit...
Måndag: stressat genrep och sedan postkodsmiljonären.
Tisdag: Engelska nationellt prov: hörövning, Föreställning x2
Onsdag: Spanska nationellt prov: hörövning, valborgsfirande i onsala, Sova hos Andreas
Torsdag: Ganska tråk.
Fredag: Partajj hos Johan.
Lördag: Gränsenrep, kalas hos Rickards föräldrar: smörgåstårta och lakritstårta, Fotbollspelande: boll i fejset.
Söndag: Gränsenrep, mat på buffé, fotbollsspelande: ingen boll i fejset.

The end.

Jag är lite trött och väldigt fattig. Enligt Swedbanks hemsida har jag 264,42 kr på mitt konto.. Usch! Och detta ska jag roa mig med fram tills den 21:e. Fyhelvete att jag inte kan lära mig att hanskas med pengar!

En liten bnesvikelse skedde idag efter skolan. Imorse bestämde jag mig för att gå och simma efter skolan, jag kände mig nämligen stor som ett hus.
Jag packade ihop simkläder och gav mig av alltså. När så skoldagen var slut, en kvart tidigare än vanligt och tio minuter innan halv tre-bussen gick, så gav jag mig bortåt mot simhallen.
Jag gick fram till disken utan att se mig om, och skulle precis ta och betala då den käcka kassörskan säger till mig: Nää, simhallen är inte öppen, den är stängd på grund av underhåll vecka 19 och 20.
Så typiskt att man dör, jag simmar aldrig, och när jag väl tänker göra det så bestämmer sig simhallen för att vara stängd. Tusen suckar. När jag så tog mig en titt på klockan för att se hur lång tid jag hade på mig till att springa till bussen hoppade minutvisaren till och slog sig bekvämt ner längst ner och berättade för mig att nu så går bussen från stationen, och det finns inte en chans att du hinner med den.
Faan! Två tusen suckar.

Veckans bästa: Valborg :) förlåt för mitt freakout på hemvägen Frida.
Veckans sämsta: Det är tråkigt att spendera en och en halv timma i kungsbacka klockan tolv på natten när man inte har någonstans att ta vägen.
Veckans person (NYHET!): Veckans person är Rickard, för att den jääveln dödade mitt öga och mina glasögon med en fotboll.
Veckans inköp: Fina klänningen och fina handväskan på HM.
Veckans viktigaste: Överraskningspartaj för Rickard. Grattis!!
Veckans önskning: En trevlig valborg
Veckans VA?: Helvete vad det ska va svårt att tända en engångsgrill.
Veckans låt: When the curious girl realizes she's under glass - Bright Eyes
Veckans fakta: Laddad tystnad is tha shit! Det gick underbart bra!
Veckans ord: Jaadoo Biibii.. Så säger Andreas när jag pratar om mågot han inte är intresserad av. NÅGOT frustrerande.
Veckans kärlek: Sommarkvällar..

Jao, that's all for today folks..
Puss! //Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahh de e inget att säga förlåt för:P du var rätt skojj faktiskt ;)

Ronja sa...

Jag har 0kr att roa mig med till nästa månad, och inga pengar på mobilen.. hade också 0kr att roa mig för förra månaden och inga pengar på mobilen, så gnäll inte! ;)