4/15/2008

Kärlek dude!

Jag är övertalad av Denise att börja skriva mer i min blogg, så nu gör jag det idag! Jippi! När jag frågade henne vad jag skulle skriva om så svarade denna arma, ensamma, Oliv-älskande människa att jag skulle skriva om kärlek. Så frågade hon mig vad kärlek var. Jag hann inte svara för hon loggade ut, så jag svarar här istället.

Love is a burning thing
Så sade Johnny Cash. Jag vet inte riktigt om jag håller med om det. Passion och förälskelse brinner, det är så heta känslor att man bränner sig om man inte är försiktig. Kärleken däremot, den är bara varm, alldeles behagligt gosig. Det är som att bli kramad hela tiden, som om ens hjärta blir kramat.

Jag läste nånstans ett citat från ett 8 årigt barn. Det löd:

Det är viktigt med kärlek, för om folk inte tycker om folk så blir det inte mer folk.

Smart unge :D Jag tycker att folk ska tycka om folk mer, för små folk är söta. Det viktigaste med kärlek för just MIG är att den gör en lycklig. Tänk så många psykologer vi hade behövt om vi aldrig blev kära! Varenda jävel skulle gå omkring och deppa varje dag, så kan vi ju inte ha det! Vem skulle då uppfinna saker och och göra folk friska och göra så att vi harnågot att ta på sig, och att stoppa i magen? Nej, var skulle världen vara då...

All you need is love, love is all you need
Jupp, stämmer helt in på min teori. Men behöver ju förstås mat och sömn och sånt, men jag tror att John Lennon menade att man bara behöver kärlek för att vara lycklig, och det stämmer ju. Därför tycker jag att jag kan skita i skolan, hur städat mitt rum är, om jag äter nyttigt och hur ofta jag sitter vid datorn, för jag har kärlek! Jag behöver INGET ANNAT! Så nu säger jag åt er alla som strövar omkring i ensamhet: Go out and get some lovin' people!
Eller glass, det är också trevligt. Jag älskar glass jättemycket faktiskt. Och böcker, och teater, och vänner, och familj, och datorer, och tjuvlyssnat.se, och päron, och ljudet av en stämd gitarr, och gröna saker, och mobiltelefoner som fungerar, och solrosor, och jeans som sitter snyggt, och billiga bra saker, och hudkrämer, och snälla expediter, och parlamentet på TV, och att leka lekar, och när min lugg-fjong är som den ska, och strumpor, och regnbågar, och hallonsaft.
All kärlek som inte är dålig är bra. Ska vi säga så? Jag älskar dig, du som läser min blogg, vem du nu är :D
Puss! //Linnea, Nea, Gandalf, Biibii

1 kommentar:

Ronja sa...

"Det är viktigt med kärlek, för om folk inte tycker om folk så blir det inte mer folk. " Naaw, sött.