4/07/2008

Mycket trevlig måndag

Idag var en trevlig, och smått flamsig dag i skolan, i alla fall från mitt håll. I början av samhällslektionen satte jag en liten vit plastbit på näsan. Jag refererade tilll den som "min utväxt". Vad är det för fel på mig? Jag är ju inte ens sån i verkligheten, sen när har jag börjat söka uppmärksamhet? Jag skäms. Förlåt, jag är falsk. :'(

Idag när jag stod framför badrumsspegeln så bestämde jag mig för att applicera foundation, kajal, ögonskugga och mascara på mitt annars så oskuldsfullt rena ansikte. Fyy...

Steg 1 var foundation, bara för att jag är så oootrooooligt okonventionell! Jag plockade fram min "Loreal Infallible foundation" och började pumpa. Det hände ingenting. Jag stod där och pumpade i nån minut, men mitt enda resultat var några fjuttiga foundationprickar, som flög ut när jag tog i, och blev riktigt sur på den.. Det blev morsans foundation istället, hon har nämligen vett att köpa ny när hennes gamla tar slut.

Steg 2: Kajal! (eller eyeliner, det är väl samma sak?) Kajalpennor från HM suger, that's a fact. Speciellt om de inte blivit vässade på några mådnader. Jag blundade med ena ögat, och förde min skakande hand mot ögonlocket. Inte hann jag kladda på mer en en millimeter förrän jag twitchade till, och fick kajal på större delen av kinden. Suck. Tops. Back in action. Jag är ju självklart så dum att jag alltid börjar måla det enkla ögat, för att jag inte orkar ge mig i kast med det andra drekt. Det dumma är att jag blir mer och mer skakig på handen ju längre jag koncentrerar mig. Resultatet blev alltså: Öga nr. 1=Helt ok. Öga nr. 2=DISASTER. Jag fixade det värsta med ca 200 tops (guds gåva till kvinnor som inte kan sminka sig), gick sedan över till:

Steg 3: ögonskugga, det lite enklare momentet. Jag lade på några beiga och bruna nyanser, blinkade två gånger, och allt var borta. Skit samma.

Steg 4: Ett halvt lager mascara och jag var fit for fight!


Nu sitter jag här och gnuggar mig i ögonen, utan att ägna en tanke åt morgonens mycket blodiga kamp för ett respektsbelt ansikte.

Veckans bästa: Ohhh, det var fredagen, både på dan och på kvällen. ES1A, kärlek på er! Me lajk joo veeeeri veeeeri match!
Veckans sämsta: När jag frös arslet av mig i äskhult.
Veckans väder: Soligt!! Men förjäkligt kallt då och då.. :(
Veckans inköp: två stycken islatte eller vad de kan kallas. Dom smakade mest mjölk, men klockan var tio en söndagsmorgon och jag behövde energi.
Veckans viktigaste: Bli färdig med samhällsarbetet. Jag och Jeanette var så duktiga att vi satt kvar i skolan på torsdagen och gjorde klart våt arbete. Det blir ju inte mer än G, men jag nöjer mig med det denna gången.
Veckans önskning: Att jag lyckas träffa Andreas under helgen. Det gjorde jag med, fast vi var så trötta..
Veckans VA?: Helsike vad Andreas skall dricka whiskey och umgås med singeltjejer!
Veckans låt: Vresa opp fettan käringajävel - Eddie Meduza. En speciell man :S
Veckans fakta: Även om ett plektrum är rosa, och har vita snirkliga detaljer på sig, så går det att använda det för att spela rocklåtar. Tro't eller ej..
Veckans ord: Död åt kärlek. Citat: Denise.
Veckans kärlek: Aya och Denise, och att slemma ifrån ögonen.

Inga kommentarer: